Honda Optimate 5 akkumulátor töltő és regeneráló gyári

55621,00 Ft

Az OptiMate 5 az otthoni 12V-os akkumulátorok gondozásának mindenre kiterjedő eszköze.
Az OptiMate 5 rendelkezik az 1995 óta gyártott 1,5 millió OptiMate minden teljesen automatikus, 100%-ban biztonságos és könnyen kezelhető tulajdonságával, de a nagyobb akkumulátorok karbantartásához egy erőteljes, 4 Amper kimeneti teljesítményt ad hozzá.

Diagnosztizálja, helyreállítja, feltölti, ellenőrzi és karbantartja akkumulátorát automatikusan hónapokon keresztül.
Minden nagyobb akkumulátorgyártó azt ajánlja, hogy az indítóakkumulátorokat a használaton kívüli időszakokban teljesen töltve tartsa.
Az OptiMate 5 teljesen biztonságos a rendszertelenül vagy szezonálisan használt akkumulátorok hónapokig tartó csatlakoztatásához és karbantartásához, még akkor is, ha még a járműhöz van csatlakoztatva.
A kifinomult töltési algoritmus biztosítja, hogy nem áll fenn a túltöltés veszélye.

Rendelésre

Leírás

Az OptiMate 5

Az OptiMate 5 az otthoni 12V-os akkumulátorok gondozásának mindenre kiterjedő eszköze.
Az OptiMate 5 rendelkezik az 1995 óta gyártott 1,5 millió OptiMate minden teljesen automatikus, 100%-ban biztonságos és könnyen kezelhető tulajdonságával, de a nagyobb akkumulátorok karbantartásához egy erőteljes, 4 Amper kimeneti teljesítményt ad hozzá.

Elfelejtette az akkumulátorát a tél folyamán? Az OptiMate 5 helyreállítja azt a mélykisülésből és optimálisan feltölti. Ezután ellenőrzi, hogy a leadott töltés a lehető legjobb-e, mielőtt megvizsgálja, hogy az akkumulátor mennyire képes megtartani a töltést, és egy pillantással megmondja az állapotát. Természetesen ezután hónapokon keresztül biztonságosan fenntartja az akkumulátor teljes töltöttségét, akár 400%-kal meghosszabbítva annak élettartamát.

HOGYAN MŰKÖDIK
1. Biztonsági ellenőrzés: Az OptiMate 5-t egy akkumulátorhoz kell csatlakoztatni (minimum 2V-ot megtartva), hogy a kimenete aktiválódjon.
2. Szulfátmentesítés és helyreállítás: ha a szulfátosodás miatt az akkumulátor ellenállása szokatlanul magas, ennek leküzdésére automatikusan legfeljebb 20V-os feszültséget alkalmaz, hogy a nagyon lemerült vagy elhanyagolt akkumulátorokat helyreállítsa, amíg azok képesek nem lesznek a normál töltési program befogadására.
3. Tömeges töltés: 4A állandó áram hatékonyan közelíti az akkumulátort a teljes töltöttséghez.
4. Töltésellenőrzés: amint a növekvő ellenállás miatt a töltési feszültség eléri a 14,3V-ot, a feszültség 30 percre 13,6V-ra korlátozódik, miközben az áramkör figyeli a tényleges feszültséget és az akkumulátor által felvett áramot. Ha 30 percen belül az automatikus áramkör úgy ítéli meg, hogy az elért töltés nem optimális, a program visszatér a tömeges töltéshez, és a folyamat megismétlődik.
5. Töltésmegtartási teszt: amikor a felügyelt paraméterek megerősítik, hogy az optimális töltés megvalósult, megkezdődik az akkumulátor (és a csatlakoztatott rendszer) áramszivárgásának első ellenőrzése. A 30 perc alatt megtartott feszültségtől függően “OK” (zöld LED) vagy “nem OK” (piros LED teszteredmény jelenik meg. Ezek a 30 perces tesztidőszakok óránként ismétlődnek az OptiMate 5 leválasztásáig, így az akkumulátor állapotjelzése folyamatosan frissül.
6. Töltéskarbantartás: a váltakozó 30 perces időszakok alatt 13,6 V-os lebegtetési határérték mellett az akkumulátornak töltőáramot kínálunk (a maximumig), amelyre szüksége van ahhoz, hogy fenntartsa azt bármilyen kis csatlakoztatott terheléssel vagy áramszivárgással, valamint a természetes önkisüléssel szemben. Az OptiMate 5 korlátlan ideig csatlakoztatható az akkumulátorhoz, az akkumulátor pedig hűvös és biztonságos marad. És optimálisan feltöltve. Természetesen.

MŰSZAKI SPECIFIKÁCIÓK
Ajánlott a következőkhöz: AGM / MF, STD, GEL és spirálcellás akkumulátorok 15Ah-tól 192Ah-ig

Programvezérlés: 5 fokozatú, teljesen automatikus

Bemeneti áram max: 0,35A @ 230V

Jellemző éves energiaköltség: kevesebb mint 1,00 £/év (folyamatos karbantartás)

Fordított lefolyású áram: A készülék nem képes a lemerüléshez: 1 mA-nél kevesebb

Kimeneti áram (tömeges töltés): 4A

Automatikus szulfátmentesítés: Igen

Töltési időkorlát: Hónapokig biztonságosan bekötve hagyható.

Fenntartási / tesztelési ciklusok: 30 perc/30 perc (óránként váltakozva)

Töltésmegtartási teszt: 2 lehetséges eredmény – “jó” és “rossz”.

Méret: 200 x 75 x 61 mm

Súly: 1000g

Burkolati osztályozás: IP54

Felszerelés: Egyszerű közvetlen falra szerelés

Bemeneti kábel hossza: 2m

Kimeneti kábel hossza: 2m

Tartalmazott tartozékok: O11 Időjárásálló füles vezeték; O4 Rögzítő vezeték a padon történő töltéshez

Működési hőmérséklet-tartomány: -40°C / +50°C

Garancia: 3 év

Tanúsítás (230V-os modell): TUV/GS-megfelelőség

Diagnosztizálja, helyreállítja, feltölti, ellenőrzi és karbantartja akkumulátorát automatikusan hónapokon keresztül. Minden nagyobb akkumulátorgyártó azt ajánlja, hogy az indítóakkumulátorokat a használaton kívüli időszakokban teljesen töltve tartsa.
Az OptiMate 5 teljesen biztonságos a rendszertelenül vagy szezonálisan használt akkumulátorok hónapokig tartó csatlakoztatásához és karbantartásához, még akkor is, ha még a járműhöz van csatlakoztatva. A kifinomult töltési algoritmus biztosítja, hogy nem áll fenn a túltöltés veszélye.

Alkalmas minden típusú újratölthető 12V-os ólom-sav akkumulátorhoz:

töltőkupakos típusok; abszorbeált üvegszőnyeg (AGM vagy “MF”); szelepvezérlésű (VRLA); GEL-elektrolit. Olyan egyszerű, mint 1-2-3: Csak csatlakoztassa az OptiMate 5-öt az akkumulátorához, a többi már automatikus. Elektronikusan védett a felhasználói hibákkal szemben. Nincs kapcsoló, nincs biztosíték és nincsenek szikrák.

Két cserélhető SAE csatlakozókészlettel szállítjuk, az egyiket bilincsekkel a padon történő töltéshez, a másikat in-line védőbiztosítékkal és szemes csatlakozókkal a jármű akkumulátorához való állandó csatlakoztatáshoz, hogy szükség esetén könnyen vissza lehessen csatlakoztatni a töltőt.

Az opcionális tartozékok közé tartoznak a további biztosítékkal ellátott állandó csatlakozóvezetékek (O1); a szivargyújtó csatlakozóvezeték (O2) a szivargyújtón vagy DIN aljzaton keresztül történő töltéshez (ahogy az egyes BMW, Honda és Triumph túramotorokon található); 1,8 m és 4,6 m-es hosszabbítóvezetékek, időjárásálló aljzatok a műholdas navigáció, MP3 lejátszó, mobiltelefon-töltő, PDA stb. kényelmes 12V-os ellátásához és még sok más.

Tanúsítványok: TUV/GS-megfelelőség. 3 év garancia.

AZ AKKUMULÁTOR TÁROLÁSA ÉS KARBANTARTÁSA A HASZNÁLATON KÍVÜLI IDŐSZAKOKBAN

A régebbi konstrukciójú akkumulátorok, mint például az ólom-antimon (például a klasszikus járművekben gyakran megtalálhatóak) hajlamosak gyorsabban lemerülni a tárolás során, mint a modernebb ólom-kalcium vagy hibrid akkumulátorok, amelyek hűvös környezetben tárolva több hónapig megőrzik töltésüket.
A teljesen zárt MF motorkerékpár-akkumulátorok (üvegszőnyeges elválasztókkal) jobban megőrzik a töltést a tárolás során, mint más indítóakkumulátorok, de nehezebb visszanyerni őket, ha egyszer valóban mélyen lemerültek.
Minél melegebb a tárolási környezeti hőmérséklet, annál gyorsabban hajlamos az akkumulátor az önkisülésre.
A nem rendszeres használatban lévő akkumulátorokat, amelyeket bármilyen okból nem lehet jó karbantartó töltővel karbantartani, ezért a legjobb hidegben tárolni, DE NEM FAGYASZTÁSBAN !
Az akkumulátorgyártók azt javasolják, hogy a motorindító akkumulátorokat mindig teljesen feltöltve tartsák.
Minden akkumulátornak véges élettartama van, amelyet a gyártók gyakran üzemi ciklusokban jelölnek.
Ha az akkumulátort a használaton kívüli időszakokban is teljesen feltöltve tartjuk, elkerülhetjük az akkumulátor élettartamának egy részének elhasználódását.
Ezért nem ajánlottak a középtávú karbantartás céljából “akkumulátorkondicionálóként” árult töltők, amelyek feltöltik, leállítják, majd csak akkor “kapcsolnak be” újra, ha az akkumulátor egy bizonyos szintre lemerült.

Sokkal jobbak a fejlettebb töltők, mint például az OptiMate vagy az AccuMate, amelyek a feszültség- és áramérzékelés kombinációjával az állandó áramú fő töltési szakasz alatt és után automatikusan “duplán ellenőrzik”, hogy az akkumulátor valóban teljesen feltöltődött-e a fő (állandó áramú) töltési szakasz végén, és csak ezután lépnek át a lebegő töltésbe, hogy az akkumulátornak folyamatosan a szükséges áramot biztosítsák, ezáltal biztosítva a tartósan teljesen feltöltött akkumulátort.
A fontos előnyök először is az, hogy ezek a töltők biztosítják, hogy az akkumulátor teljesen feltöltődik, mielőtt átmegyünk a (kisebb feszültséghatárú) úszótöltési üzemmódba, és hogy ebben az üzemmódban az akkumulátor jelez a töltőnek, és csak annyi áramot vesz fel belőle, amennyi a riasztók, tartozékok vagy a jármű vezetékeiben lévő áramszivárgások terhelésének támogatásához szükséges.
Csak az áram- és feszültségérzékeléssel lehet igazán intelligens áramkörökkel megbizonyosodni arról, hogy az akkumulátor teljesen feltöltődött, mielőtt az alacsonyabb feszültségkorlátozású úszótöltési szakaszba lépne.
Az érzékelt feszültség önmagában jelezheti a teli akkumulátort a mélykisülés miatti rendellenes ellenállás esetén.
Az OptiMate és AccuMate áramkörök, amelyek mind az áramot, mind a feszültséget figyelik, ellenőrzik, hogy az akkumulátor nem vesz fel jelentős áramot a 13,8 V-os úszótöltési határértéknél a karbantartási szakasz próbakezelése során, mielőtt teljesen bekapcsolná ezt a szakaszt (és jelzi az “akkumulátor készen áll” – zöld LED).
Így mindkét töltő automatikusan visszatér az állandó áramú üzemmódba, ha a felügyelt paraméterek azt jelzik, hogy a töltési üzemmód idő előtt átment karbantartási üzemmódba.
Ez biztosítja, hogy az akkumulátor valóban készen álljon a karbantartási fázisra, még abban az esetben is, ha az állandó áramú szakasz alatt szabálytalanul emelkedik a feszültség jellemzője.
Az AccuMate vagy OptiMate készülékhez csatlakoztatott, nem zárt akkumulátorok töltőfedeleinek eltávolítása szükségtelen.

További információk

Tömeg 1,2 kg