Leírás
Az OptiMate 3
Az 1995-ös indulása óta az OptiMate sok elismerést vívott ki, mint egy kiváló kis méretű automatikus töltő, karbantartó és regeneráló a 12V-os indító akkumulátorokhoz, legyen az személygépjármű, motorkerékpár, önjáró fűnyíró vagy hasonló jármű, de említhetnénk egyéb zárt zselés és mélyciklusú akkumulátorokat is. Az új OptiMate 3 továbbviszi a már bizonyított töltési programot és tovább emeli a szintet.
Teljesen automatikus és védett a felhasználói hibáktól:
- nincsenek kapcsolók
- a pólusokat véletlenül rövidrezárva a program törlődik szikrázás és biztosíték kiégés nélkül
Ellérhető árú, kompakt, intelligens és hibatűrő, az OptiMate 3 egy tökéletes eszköz a nem mindennapi használatú akkumulátorok rendszeres és hosszútávú karbantartásához.
Működése
1. Akkumulátor ellenőrzés: csatlakoztassza az OptiMate 3-at az akkumulátor pólusaira hogy aktiválja azt (minimum 2V feszültség szükséges).
2. Deszulfálás és helyreállító szakasz: az akkumulátort teszteli mélykisülés és szulfátosodás ellen. Ha szükséges, automatikusan elindít egy speciális, magas feszültségű helyreállító módot (akár 20V-ig) egy nagyon alacsony fix áramerősséggel, ami segít a deszulfálásban.
3. Gyorstöltő szakasz: folyamatos 0.8A-es áramerősséggel tölti az akkumulátort, amíg az újra nem képes a motort indítani.
4. Ellenőrző szakasz: egy 30 perces töltés és ellenőrzés ciklus biztosítja, hogy az akár napi használatú akkumulátorok is teljesen fel legyenek töltve. HA szükséges, az eszköz automatikusan visszavált az előző töltési szakaszba, megismételve a 3-as és 4-es lépést annyiszor, ahányszor szükséges, amíg az akkumulátor teljesen fel nem töltődik.
5. Feszültségtartás teszt: egy 30 perces szünet alatt a töltő áramkör figyeli az akkumulátor feszültségét, hogy kiszűrje azokat az akkmulátorokat, melyek már nem képesek megtartani a feszültséget külső erőforrás nélkül. A zöld LED jelzi, ha az akkumulátor megfelelően tartja a feszültséget és a piros LED jelzi, ha az akkumulátor már nem képes önmaga 12V felett tartani a feszültséget. (egy teljesen feltöltött, hibátlan ólom-savas akkumulátor minimum 12.5V feszültséget kell, hogy tartson.)
6. Karbantartás/csepptöltő szakasz: a feszültségtartás teszt kimenetétől függetlenül legfeljebb 13.6V-tal tölti az akkumulátort legfeljebb 200mA áramerősséggel, mely elegendő arra, hogy kiszolgálja az esetleges rácsatlakoztatott kisebb eszközöket (pl. riasztók, szirénák). A feszültségtartás majd csepptöltő szakaszt (5) minden 30 percben megismétli mindaddig, amíg az akkumulátor csatlakoztatva van.